Vad kan man göra med det?

Jag fattar inte en sak. Hur kan männikor hata nån de inte känner. Hur kan de slå nån som de aldrig har träffat bara för att de har fördomar. Hur kan de tror på nåt de aldrig har upplevt.
Att vara med i en grupp betyder att ha en identitet som gör att  en människa är annorlunda från alla som inte är med i gruppen och samtidigt har man nåt gemensamt med de som finns i gruppen. Båda kännslor är viktiga. To belong and to be unique.  "Oss" och "de" kämpar mot varandra. Inte i alla fall vliket är bevis att man behöver inte förnedra nån bara för att skapa sin stark identität. Sånt argument funkar inte för mig. Om man känner sig uppskattad och viktig på nåt sätt, behöver man inte göra illa de andra. Så enkelt är det.

Kommentarer
Postat av: malin

Hej Kristina
jag håller helt med.
Och jag ställer mig också frågan hur kan man slå någon man inte känner. Hur skulle detegentligen kunna göra att man får en starkare identitet. Man har ju sjunkit så lågt då man inte längre kan använda det verbalt språket utan istället måste ta till kroppen genom slag.
Det är ju helt sjuk!!!

2006-02-22 @ 22:19:28
Postat av: Marcusrebekka

Cool site ... I like it :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback