Min feminism

Är jag feminist? Ja..jag kan säga att jag är. Men direkt måste jag förklara vad handlar min feminism om. Det handlar om jämställdhet. Det handlar om respekt för båda kön. Det handlar om männsklighet.
Varför är jag feminist då och inte nåt annat? För att jag tror att det saknas kvinnligt aspekt i vårt samhälle. Jag tycker att det kvinnor och män skulle samarbeta och inte tävla eller kämpa mot varandra. Jag som feminist tycker att feminism är viktigt för att bygga kvinnors självförtroende men samtidigt tycker jag inte att det skulle göras på mäns bekostnad. Jag tycker inte att män skulle dra åt helvete..Nej det tycker jag inte.


Kommentarer
Postat av: Boolea

Really useful website. Hope you succeed in keeping out the spammers.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback