One week

Nu sitter jag hemma i Örebro, tänker lite och slappnar av..
Exact för en vecka sen pluggade jag för min sista tenta..i måndags tog jag tentan och träffade vänner och familj för att säga hej då till alla som jag verkigen älskar. I tisdags flög jag till Sverige, i onsdags, träffade jag EGTYF President
Hege Sorvig (hon är bäst) IOGT-NTOs ordförande och IOGT International President (samtidigt) Sven-Olov Carlsson, general sekreterare Esbjörn Hörnberg, Linnea Forsberg från III och Hanna Rönnmark från EGTYF styrelse. Ett viktigt möte var det.
I torsdags jobbade jag och sen förberedde jag en födelsedag fest för Madlena som fyllde 20. Vi hade det hur roligt som helst. Vi var 9 männiiskor i en liten liten lägenhet, pratade, skrattade...underbart. Jag tror att Andreas ska blogga lite mer om det =)
I fredags hade vi office meeting och planerade närmaste framtiden. Det kommer att skrivas många grant ansökningar till slutet av januari. Det betyder - få dagar, mycket arbete. Såna situationer hjälper mig att göra min bästa. Lite time pressure det är nåt för mig. Sen lunchade vi med UNF´s Europa utskottet och kl. 16.00 började vår resa till Saxenborg - ett underbart ställe. Eller - vi ville börja kl.16.00 men åkte efter 17.00 för att det snöade sååå mycket. I lördags och söndags handlade det om UNF utskott arbete.Nu är jag äntligen hemma och får vila lite.

Om jag skulle skriva mer om helgen...hmm. Jag har träffat några otroligt snälla människor och jag är glad att såna människor finns i världen. Jag fick se hur funkar UNF på en lite högre nivå än jag har sett hittils. Vi fick planera vår sommar turne till Schweiz (hälsningar till Salam - japp..det stavas så här..hihi), jag fick prata lite om EVS och hur kan man ha en voluntär i sin förening eventuelt skicka nån voluntär utomlads.

Vad gäller det min humör - det är lite sämre. I fredags hände nåt som var lite tuff för mig vilket påverkade min humör och också självförtroende vilken gjorde att jag var inte den pratsamaste människa i världen och var inte så sugen på att umgås med många människor som jag inte kännde alls. Jag kämpade verkligen.
Tack vore Johanna, några människor och min kamera blev det bättre i lördags men ändå inte så skojigt.
En annan sak är att jag insett att UNF är en stor stor hjul som rullar framåt vilket är bra men jag kännde mig inte som hemma eller som jag känner mig när jag är på EGTYF arrangemant. Jag tror att jag behöver lite tid att förstå allting. Alla interna skämt och saker de diskuterar om. Jag kännde mig inte så viktigt och att man behöver mig där men inspirerande var det i alla fall.

Och Sergios föreläsning var grymt!!!

Kommentarer
Postat av: Arnehedda

Enjoy your website very much. Good job!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback