Jag ska gifta mig med en rik och gammal man..

Idag har vi ätit lunch som vanligt. Och PH frågade: "Trivs du i Sverige?" Men självklart trivs jag här. Sen frågade han om jag kommer att vara invandrare här och om jag vill gifta mig här i Sverige. Det gjorde ont faktiskt..jag ville stanna i Sverige det är sant. Man kan kalla mig invandrare för att det är faktiskt rätt ord men varför tycker han att jag behöver gifta mig för att stanna här? Och om jag skulle gifta mig? Hade alla trott att det var bara för att jag inte fick stanna här på nåt annat sätt?
Jag vet han skojade bara. Han är sånt. Men ändå. Det är en av första saker som kommer månniskor på..
Au..Jag blev lite ledsen..
Mest för att det inte känns att jag tillhör här men att vara i Slovakien känns också konstigt - inte som hemma längre.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det där påminner mig om ett samtal med några bekanta till min pappa. De satt först och ojade sig över att muslimer har taskig kvinnosyn, och sen när jag berättade att jag skulle till Ryssland kommer den spontana kommentaren: Jaha, ska du gifta dig med nån rik ryss? Och lite senare: - Så trevligt att få sitta här med en vacker kvinna.

Suck. Jag skulle inte alls dit och gifta mig, hade nog inte haft en tanke på några killar. Jag ville lära mig ryska och se världen. Gubbar!

Du får bo var du vill för mig Kristina! Världsmedborgare är ett vackert ord tycker jag. Känn dig som en sån! Det försöker jag göra.

Postat av: Kristina

Nu vet jag varför trivs jag här så mycket =) För att jag träffat såna underbara människor som Lisa är. Det känns härligt!!!

2005-10-25 @ 10:59:18
Postat av: Lisa

Puss på dig!

2005-10-25 @ 22:43:53
URL: http://lisaskiold.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback