Tillbaka till Sverige & Hur är det att vara hemma

Nu är jag tillbaka i Sverige. Planet från Bratislava var försenad så istället av kl. 18 var jag i Örebro kl.00:15. Uff..jag blev ganska trött. Jag verkligen sprang från flygplatsen till Arlanda express och när jag satt på alranda tåget och blev äntligen lungt, fick vi röd ljus och jag hade  bara 2 minuter att byta tåg på Stockholm cetral. Men jag han...
Sen kom jag tillbaka till min lägenhet och en liten present väntade på mig. Vad glad jag blev. Den var från Madlena. Tack tack =)

Det känns bra att vara tillbaka men det var helt perfekt hemma med. När jag började blogga, skrev jag att jag vet inte var precis är jag hemma. Jag tar de ord tillbaka. Den där natten innan jag åkte tillbaka till Sverige, tänkte jag lite om: Vad betyder att vara hemme för mig. Och hur vet jag att jag är hemma?
Jag har hittat flera svar: Att vara hemme betyder att vara med människor som känner mig jättebra och ser inte en främling i mig. Att vara hemma betyder att träffa nån vänn som jag inte har sett för flera månader (nästan ett år) och inte känna tiden som har stått mellan oss. Att vara hemme betyder att vara i vilken humör som helst utan att låtsa nåt annat. Hemma betyder mycket skratt och förståelse utan ord, gemensama intresse, att vara själv men inte ensam (hälsningar till Lisa), att uttrycka känslor utan att hindra de på nåt sätt, att inte ha förväntningar utan att njuta livet som det kommer. Att vara hemma betyder att hjälpa varandra och stå brevid varandra..Allt tillsammans.
Och precis sånt kände jag under de 10 dagarna i Slovakien för vilka är jag jättetacksam =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback