Vad Andreas hade skrivit om han hade en blogg:..del 3

Nu är det dags att blogga igen =)
Höjdaren är över. Nu får jag vila lite. Men först måste jag titta tillbaka till helgen och rekapitulera.
Höjdaren blev med Salams och Kristinas hjälp ett underbart arrangemant. Jag kom lite senare för att jag körde vilse men jag hann mobil lära känna varandra lek och den var skoj! Man fick spela sin ring signal och förklara varför har man just den. Intressant kan jag säga. Alla anledningar. Kristina var rolig när hon dansade till nästan varannan melodi =)
Lördag var en perfekt dag. Vi började med Carl som berättade om EU. Sen fick deltagarna förberedda sig till Olympiska spel - göra en flag och nationel sång. Efter det pratade Linnea om IOGT-Intenational Institute och sen kom Jan men berättelse om EGTYF. Som kvälls aktivitet förberedde jag och Kristina Olympiska spel baserade på stereotyper så varje lag (kontinent) fick för säkert vinna en disciplin och förlåra en. Till exempel när vi hade geografi disciplin fick alla lag var sin europa karta utanför USA som fick USA karta. Självkart fick alla leta efter Europa stader. Elak kanske. Men i nästa disciplin fick USA lego med manual och alla andra fick bara lego bitar och en bild av en bil som skulle byggas. Att ha det även roligare, Afrika fick en duplo lego med två djur så det blev ingen bil. Vi hade det roooooliiiiigt!!!

Söndag var voluntärers dag. De gjorde jättebra jobb! Inese berättade och visade hur det är att komma till helt ny kultur. Kristina berättade om hur man kan bli en voluntär och varför vill människor vara voluntärer. Madlena kom med flera exempel om aklimatisation. Deltagarna verkade jättemotiverade att åka utomlands eller att ha en voluntär i deras förening. 

Helgen var helt enkelt kul. 

SNIPP SNAPP SNUT!!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback