Att skriva en blogg påverkar mina tankar

Der är ganska intressant att se hur blogg påverkar mina tankar. Inte innehållet men mer sättet jag tänker. Minst 10 gånger om dagn tänker jag: "det här vore bra att beskriva i min blogg". I början var det viktiga saker jag ville blogga om. Det var min uppsatts till exempel.
Nu är det varje detalj jag upplever.
Idag har jag märkt att jag har mer och mer te skedar i min låda. För att människor brukar hälsa på med sin egen sked och kopp och sen lämnar de sakerna hos mig. Så jag får diska. Och första sak var..jag skulle blogga om det. Men varför egentligen? Vem bryr sig om hur många sked har jag hemma?

Eller idag gick till jobbet och har märkt att alla änder har försvunnit. Då började jag skriva min blogg i mina tankar helt plötsligt. "Var tog alla änder vägen?" skulle jag kallar den där bloggen. Men igen. Varför skulle jag skriva det?

Saken är nu: ser jag flera detaljer tack vare jag bloggar? Är jag mer uppmärksamt? Hur var det innan? Vad tänkte jag på då? Eller är blogg nåt som jag har gjort redan länge men inte online?


Kommentarer
Postat av: Erlanddagny

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback